onsdag 6 oktober 2010

Tidsfördriv

- I Norge bygger de ut fängelset.
- Varför då?
- Det ska rymma fler...


Det var en gång 1 svensk och 40 norrmän som skulle åka flygplan.
Flygplanet hade tyvärr inget golv så då fick dom hålla sig fast i taket men plötsligt sa chauffören mitt över havet att en man måste hoppa av annars blir det för tungt vi sjunker hela tiden!
Då sa svensken:
- Jag kan hoppa av!
Då klappade alla norrmännen händerna..


I domstolen:
- Du frikänns i brist på bevis. De pekar inte på att du stal klockan.
Den anklagade:
- Får jag behålla den då?


Domaren frågade den anklagade om det var han som slagit sönder fönstret.
- Nej, och förresten var det inte bara jag!

Lite gåtor att fundera över tills om någon dag när jag kommer mer svaren:

  • När får man lägga benen på bordet?

  • Om ett flygplan med 50 svenska och 50 norska människor kraschar vid gränsen mellan norge och sverige - var ska man begrava dom överlevande?

  • Vad ska man göra om man är ensam i djungeln och möter en tiger?


/the one and only - manligheten själv

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan den i mitten iallafall,,,,,/Marita

miriam sa...

haha duktigt, Marita :) bara två kvar ;) jag kan alla ^^