måndag 5 september 2011

Första pjäserna planerade, första lekarna lekta!

Shooobre!!
Första dagen med teater idag! Och alla som var där verkar vara nöjda! En efter en droppade in från regnet och blasket men lika förväntansfulla för vad som väntades! Som jag sa så fick vi en till medlem i 'första' gruppen! Men även tre till i den 'andra' gruppen som jag tyvärr inte kommer ihåg namnen på (Jag funkar bara inte med namn.. Ska ge som förslag att sätta nr på alla istället?) Men Emelie och tre tjejer till är hjärtligt välkommen in i vår galna gemenskap! Och medan vi ändå är inne på det där med grupper så tror jag att vi skaffade namn på det två grupperna, men kommer dock inte ihåg dom just nu (Namn var det ja..) Men återkommer till det och kallar grupperna för 'första' och 'andra' sålänge !

Idag började vi i första gruppen att planera för en pjäs som det skulle funnits manus till som Lilla Marita tyvärr slarvat bort ;) Men vi har ju som tur var Moa som visst är duktigt på den skrivande biten ska hjälpa Marita att fixa det! Mer om det när jag vet mer (:

Andra gruppen började vi med att presentera oss för nykomlingarna, sedan gjorde det något jag missade men började planera ännu en pjäs! Sen lekte vi 'Hej' och 'Frys'. Vilket innebär skratt till tusen!!

Jaa.. dagen blev som alla förväntat, utgår jag ifrån (: Om inte ännu bättre! Nu när vi startat på riktigt så ser vi även på riktigt fram emot en finfiin termin som kommer bjuda på allt!
Hoppas ni förstår att vi är bäst!
PussHej ;*

3 kommentarer:

Zara sa...

Ebba grön och kapten röd var det väll? :)

sara sa...

jepp helt rätt! och andra gruppen heter då kapten röd!!:D

Unknown sa...

Ja det var ju roliga namn vi kom på. Vi ska bara komma ihåg dem. Känner jag mig själv rätt glömmer jag eller blandar ihop rätt snart.

Men däremot håller jag med om att starten på terminen varit toppen. Hurra för oss!