måndag 30 november 2009

Teater & Pyssel

Hejhej:D

Idag är det emelie vid tangentbordet (skulle vart jag förra veckan också men kunde inte logga in på bloggen men nu har marita lärt mig ;D)

I dag var det ju supertoppenunderbart på teatern precis som vanligt:D
Fika först med mys prat och sen satte vi igång med pricken :D En "trevlig" nyhet är ju är att miriam är tillbaka.... det finns ju blandade åsikter om det... Hahah jag skojar bara det är supertoppenunderbart att du är tillbaka miriam ;D haha pricken gick bra vi körde hela nästan helt utan avbrott och när vi har fixat klart rekvistitan så kan vi nog snart vara klara för uppspel:D

Sen gick vi över till den "stora" gruppen;D marita tyckte jag pratade för mycket (som vanligt men jag kan helt enkelt inte hjälpa det... det bubblar i munnen på mig;D) men jag tyckte vi var ovanligt seriösa idag:D Vi gick igenom viktigta saker inför julmarknaden och stockholmsresan (vilken egentligen är anledningen till att miriam har börjat;D haha) Vi har i alla fall bokat våra tåg biljetter och nu är det bara att vänta och planera:D

Glöm inte att gå på julmarknaden lördagen den 5 december klockan 15.00-17.00 i Landsbro och köp lite lotter, dansa runt granen och träffa tomtefar och tomtemor:D

Innan vi gick hem till anne för att pyssla han vi också gå igenom lite till vår nya pjäs... Det känns verkligen jättebra och det känns som att vi jobbar med något vi tycker är roligt och som vi verkligen vill göra tillskillnad från den förra pjäsen:D så jag tror att det kommer bli superb:D

Sen stack vi som sagt hem till anne och slog in lite paket till julmarknaden:D Köp lotter av oss för det är verkligen fina saker man kan vinna:D Sen han vi förståss göra vad vi gör bäst........ FIKA! haha och mysa lite vid annes köksbord:D

Det blev ett lång inlägg men nu måste lilla emelie gå lägga sig annars kommer hon få skäll av sina lärare imorgon för hon sover på lektionerna;D

Sov Gott allihopa och ha det bäst tills vi ses nästa vecka eller så kanske vi syns på lördag:D
Kram<3 Emelie

6 kommentarer:

Unknown sa...

Underbart att du kan skriva lika mycket som du pratar! =)

Vi håller nu tummarna för bra väder och köpsugna människor på lördag. KRamen

miriam sa...

haha det är mkt sant :D Alla gilar att jag är tillbaka. *host* /miriam

Loussan Lou sa...

Här flödade orden i stora forsar *S* underbart att du skriver lika mycket som du pratar ;)

Hoppas på stor uppslutning vid julmarknaden..

Ååå ja lilla Miriam alla fullkomligt älskar att du är tebax

Miriam sa...

haha nu ska jag kommentera när jag väl har läst HELA inlägget och inte bara mitt namn som jag brukar göra, eftersom jag är en sån primmadonna ^^

men men vi hoppas på folk på julmarknaden och den kommer bli lika underbar som alltid ^^
Emelie det är mkt mkt sant att jag borjar bara för att få åka till stockholm ;) NOOOT! för det vore ju itne så jätte snällt.

Nu tror man ju nästan att jag pratar lika mkt som jag skriver oxo..... lr tvärt om menar jag ju, givetvis. Men emelie du kommer ändå att få skäll... som vanligt ;)

Emelie sa...

Haha det kommer naturligt för mig:D Det gick ju bra på julmarknaden tycker jag:D
Nej men miriam du är ju inte så jätte snäll^^ haha
men det är bra att jag får skäll för då känner jag mig som hemma xD haha puss<3

Miriam sa...

vad bra :) man vill ju inte att du ska behöva känna dej illa till mods och känna att du blir behandlad precis som dom andra ;)

mkt sant, mkt sant... jag är inte så snäll som jag verkar vid första ögonkastet, även att jag inte verkar vara en hyvens tös då heller :P men den riktigt anledningen till att jag börjar är för att jag ville uppfylla det löfte jag gav till marita i 9:an att jag skulle följa med till stockholm. och i stockholm ska jag skämma ut Marita som tjyven!!!!!!!! VILKEN TURIST JAG ÄR NÄR JAG ÄR STOCKHOLM MED MARITA!!!!! :D :D <-- bevis på att jag inte är så snäll.....