tisdag 6 oktober 2009

Måndag 5 Oktober

Heej!

Då har det blivit dax för mig att berätta om ännu en härlig teatermåndag...
Som Emelie snackade om i förra inlägget, så avslutades "lilla gruppen" med leken bakom bänkarna (som vanligt ett antal blåmärken). Efter det så var det "stora gruppen" som intog scenen. Till en början fick vi sitta stilla och tysta (inte riktigt vår grej) för då var det viktig information... Sedan kom vi tillsammans fram till, att vi istället för att öva på vår pjäs, istället göra lite andra övningar. Vi började med att bilda små grupper och sedan skulle vi komma på en ganska kort scen, där "allvar" var huvudrubrik.
För att citera Marita: Ni är riktigt bra på att flamsa och sätta er i roliga situationer, men låt oss ändra på det för en stund. (Kanske inte perfekt citerat, men det är ju begränsat hur mycket man kan lyssna på en stockholmare...)
Alltså satte vi ihop små allvarliga scener; t ex om fördomar, gatubarn och "matmätnad??"
Vi avslutade med klassikern Frys...och helt plötsligt var vi på inspelning av Let's dance.

Och nu har det blivit dags för mig att slänga ifrån mig tangentbordet...ha en härlig vecka!
/ Elin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har som sagt alltid lika kul, börjar bli min vanliga kommentar. Men det är ju som sagt bara sanning,vi har sjukt kul och jag gillar det självklart. Som sagt mina knän gör sådär härligt ont efter teatern ;)

kram Johanna :)

Unknown sa...

Tack Elin för den rapporten även om jag känner mig felciterad! *ler*

Nu tycker jag att ni är bra på att flamsa och vara allvarliga. Kramen till er alla.

Sara sa...

Det var så kul. fast jag fick lite ont i mina fötter efter alla hopp:P jag var glad arr få sitta i en pjäs sen:P
tack för en underbar timme. Teater är verkligen det bästa jag vet.

/ Sara